Växa inom flyttstädning
Det är inte klokt vad jag har tittat i backspegeln under de senaste veckorna. Man kunde nästan tro att jag har blivit nostalgisk. Det skulle jag säga att ni kan sluta oroa er för. Det är bara det att jag, varje gång jag blickar bakåt, för syn på så många spännande saker. Detta eftersom jag så sällan gör just detta. Jag väljer allt som oftast att titta framåt eller, ännu bättre, försöka njua av nuet.
Nu ska jag, tro det eller ej, återigen återbesöka den tid då jag arbetade med flyttstädning. Det var en fin period som dessutom sträckte sig under närmare ett halvt decennium. Det finns således mycket att säga om tiden med flyttstädning. Idag ska jag fokusera på teamet jag arbetade med.
Låt oss börja med att titta på organisatorisk nivå. När jag började med flyttstädning var firman väldigt ung. Det var ingen, varken i städpersonalen eller i ledningen, som visste egentligen vad de höll på med. Detta var min känsla av första tiden med flyttstädning. Vi lyckades ändå få nya kunder och växa i klok takt. Vet ni varför? För att vi hade ett jävla driv. Vi ville lära oss branschen och vi gjorde vad som helst för att nå högst. Så tänkte så. Under den devisen jobbade vi alltid under de första åren.
Det var fint att känna att man var del av ett team. Särskilt fint var det förstås eftersom vi alla fick de andra att växa. Vi växte ihop. Vi kom att bli ett av stans bästa och snabbast växande företag inom flyttstädning. När vi, efter ungefär 2 år av existens, hade blivit det mest välrenommerade företagets innanför stadens murar så nöjde vi oss inte. Nej, vi ville ännu längre. Vi ville att alla i hela regionen som ville anlita någon för flyttstädning skulle tänka på oss.
Därför blev det så. Vi blev det mest anlitade företaget inom flyttstädning i hela regionen. Sedan gasade vi ytterligare. Efter ytterligare två års tid kunde vi sedan titulera oss Sveriges mest anlitade företag inom flyttstädning. Det är faktiskt otroligt att vi lyckades med det, såhär med facit i hand. Vi körde på till vår flyttstädning gjorde alla kunder nöjda.